Selasa, 19 April 2011

Reunion KRS Ke Pulau Redang...




Rindunya hendak bertemu kalian. Pada cekgu amir yang banyak menyelitkan nota2 hidup dalam diri KRS Raja Dollah. Pada x-KRS, yang pernah bertembung jalan hidup kita. Dan pada junior2 yang sentiasa punya kenangan bersama. Bersama aku dan KRS. Dan ini peluangnya... Ekspedisi ke Pulau Redang.

Pulau Redang itu hanyalah medium. Bahan yang diperlukan untuk kembali menyatu. Sedangkan ukhuwah yang hendak dirapatkan, itu lebih penting. Sekalung penghargaan buat semua. Yang terjadi, sangat aku hargai. Yang tercoret, sangat aku kenangi. Dan yang terindah, sangat aku angani.

Bertemu kembali kita di bulan April. Walaupun semuanya punya komitmen namun ianya diketepikan sebentar. Dek kerana seronoknya bermusafir. Sambil merapatkan ukuhuwah. Maklumlah, rindu kita semakin membuak. Sambil pula, kita punya minat yang sama. Apalah kiranya dapat kita bersama-sama berlari sebentar dari hiruk pikuk kota yang sering merunsingkan. Kita pun anak kota, begitulah.

Teringin sangat mencoretkan cerita kita. Nantilah. Ketika masa punya lengah, aku akan coretkan. Masa yang dicuri-curi ini sekadar ingin membuka rasa. Takut nanti terleka. Memang seronok ketika bercoret. Kadang2 terlupa, yang 1 sudah jadi 3 pukulnya. Sehingga berjumpa lagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan