Sabtu, 1 Januari 2011

Selamat Tahun Baru 2011


Assallamualaikum...
Salam Tahun Baru buat semua. Semoga tahun ini akan jadi lebih baik daripada tahun lepas. Dan semoga setiap azam akan dapat dilaksanakan. Tidak kiralah sama ada azam baru ataupun yang sudah lapok. Namun, setiap kejayaan perlu dimulakan dengan cita2. Dan cita2 dalam konteks ini ialah azam.
Allahyarham Cikgu Thani merupakan seorang guru yang mempunyai cita2 yang besar. Acapkali beliau menyatakan impiannya untuk melihat KRS berjaya di masa hadapan. Dan impian beliau ini telahpun dibuktikan dengan apa yang ada sekarang. Usaha beliau untuk mencapai impian tersebut sangat baik untuk dicontohi oleh setiap daripada kita. Biarpun beliau melalui pelbagai onak dan ranjau, hari ini, KRS harum di mata negara.
Aku? Juga punya azam dan cita2. Dari konteks KRS, aku ingin sangat membukukan kisah Allahyarham Cikgu Thani untuk tatapan semua. Usaha itu masih aku teruskan. Aku harap ianya akan menjadi kenyataan suatu hari nanti. Banyak maklumat yang perlu aku kumpulkan. Tidak kurang juga banyak perkara yang perlu aku belajar untuk merealisasikan impian ini.
Harapan aku untuk semua, semoga kau akan sentiasa bersemangat mengejar impian dan cita2. Biarpun masih belum berhasil, jangan putus asa. Teruskan berusaha walaupun onak dan ranjaunya berjuta. Selalu ingat pepatah yang berbunyi, 'Ruyung kalau tak dipecahkan, manakan dapat sagunya?'. Sekian.

1 ulasan: